Críptica deixa d'oferir tallers gratuïts sota demanda

Ara fa 3 anys que vam fundar Críptica, associació compromesa amb qüestions de privacitat i seguretat. La nostra intenció ha estat sempre la de crear un espai de confluència entre els sectors tècnic i polític, que pugui plantar cara en aquestes dues facetes. L’objectiu, constituir un focus de resistència contra l’espionatge global i les mesures de control que avui s’imposen arreu.

Hem estat oferint tallers gratuïts sota demanda fins avui. Sempre els hem considerat com una part fonamental de la nostra tasca pedagògica, d’aquí que haguem dedicat tants esforços a preparar els materials, buscar les millors eines i impartir les sessions de la manera més accessible que sabem.

A mesura que Críptica ha anat augmentant la seva repercussió, i especialment en l’últim any, hem rebut un nombre molt elevat de peticions de tallers. I la realitat és que, a data d’avui, no les podem assumir. Una molt bona part del temps que invertim a Críptica l’han acabat monopolitzant els tallers, i com a conseqüència hem hagut de desatendre altres projectes que ja havíem començat, i també hem hagut de renunciar a emprendre’n d’altres de nous.

Som una associació petita, a la que dediquem el nostre temps de manera voluntària i, per tant, les nostres forces són summament limitades. I vista la càrrega de treball que impliquen els tallers (que no es limita a les hores en les que s’imparteix, sinó també la recerca constant, la preparació i el transport), hem hagut de prendre una decisió al respecte: Deixar d’oferir tallers gratuïts sota demanda. A partir d’ara, prioritzarem altres formes d’intervenir en la societat.

Aquesta decisió no comporta que deixem d’oferir tallers o formacions sota demanda. Seguirem fent-ho, sempre i quan contribueixin a la sostenibilitat econòmica de l’associació. Som conscients que això pot causar certa sorpresa, i per això volem emfatitzar que la feina de Críptica ha estat sempre (i segueix sent) sense ànim de lucre, que cap dels seus membres hem rebut mai diners pel temps que hi invertim, i que la nostra sostenibilitat com a grup depèn de factors que no es limiten al temps dels seus membres voluntaris: calen una infraestructura, servidors, dominis, contractació de serveis… que ens han empès a prendre una decisió tant difícil.

Com a Críptica, plantegem un nou format de trobades i formacions gratuïtes , els “Privacy Coffee”, que pretenen suplantar la feina que abans invertiem als tallers sota demanda. Considerem més coherent amb les idees de l’associació el format obert, per tal de crear una comunitat més enllà dels membres estrictes de la mateixa i facilitar l’intercanvi de coneixements.

Críptica Associació